Delhi: Üst geçidin kapatılması Çevre Yolu'nda büyük ayaklanmalara yol açtı | Dünya

Naraina üst geçidinin bir şeridi onarım çalışmaları nedeniyle kapatılırken ve aynı zamanda Punjab Bagh'daki Club Road üst geçidi genişletilirken, Cuma günü Dhaula Kuan ile Punjabi Bagh arasındaki çevre yolunda yoğun trafik sıkışıklığı yaşandı.


Perşembe günü Çevre Yolu, Dhaula Kuan-Raja Bahçesi taşıt yolu ve alternatif güzergahlarda beş ila altı kilometreye yayılan uzun trafik sıkışıklıkları yaşandı. (Raj K Raj/HT Fotoğrafı)

Bayındırlık Departmanı (PWD), Naraina üst geçidinde onarım çalışmaları yürütüyor ve mevcut yapıyı yıktıktan sonra Punjabi Bagh'da yeni bir üst geçit inşa ediyor. Naraina üst geçidi Perşembe günü 15 gün boyunca kısmen trafiğe kapatıldı ve Punjabi Bagh'daki inşaat çalışmaları nedeniyle yönlendirmeler hala devam ediyor. Daha da kötüsü, Bharat Darshan Parkı yakınında metro ve yer altı kablolarının inşası için yönlendirmeler yapıldı.

Yalnızca HT Uygulamasından en son Hindistan Genel Seçim haberlerine özel erişim elde edin. Şimdi İndirin! Şimdi İndirin!

Eş zamanlı üç proje, araçların Delhi Kantonu'ndan Rajouri Bahçesi'ne kadar uzanan trafik sıkışıklığında saatlerce mahsur kalması nedeniyle Çevre Yolu'nda kaosu tetikledi.

Delhi hükümet sözcüsü, bu projelerin aynı anda başlatılmasının aciliyetine ilişkin yanıt isteyen bir yoruma yanıt vermedi.

Projeden sorumlu engelli yetkili yorum taleplerine yanıt vermedi. Ancak isminin açıklanmaması kaydıyla konuşan bir bakanlık yetkilisi, üst geçitlerdeki aşırı trafik baskısının onarım çalışması gerektirdiğini veya halk için tehlikeli olabileceğini söyledi.

“Yol bakım departmanı yapısal inceleme raporlarına dayanarak üst geçitte onarım çalışmalarına başladı. Trafik polisinden alınan izin belgesi nedeniyle onarım çalışmaları zaten ertelenmişti. Trafik polisinin yeşil ışık yakmasının ardından çalışmalara başladık. Özürlü yetkili, sahanın onarım çalışmalarına müsait olmaması nedeniyle çalışmaların bir yıldır beklemede olduğunu söyledi.

İsmini vermek istemeyen üst düzey bir Delhi Trafik Polisi yetkilisi, Naraina üst geçidindeki onarım çalışması için NOC'nin, PWD'nin taşıtların güvenliğini sağlamak için hasarlı bağlantı yerlerinin acilen değiştirilmesini istemesi nedeniyle verildiğini söyledi.

Yetkili, “Naraina üst geçidi binlerce yolcu tarafından kullanılan önemli bir rota olduğundan özürlülerin onarım işini tamamlamak için 20 günü var” diye ekledi.

Dhaula Kuan-Raja Bahçesi taşıt yolu üzerindeki Çevre Yolu ve alternatif güzergahlarda 5-6 km'lik bir alanda trafik sıkışıklığı yaşandı.

Trafik yetkilisi, trafik sıkışıklığını gidermek ve trafik akışını düzenlemek için yollara 15 personel ve beş polis memurunun görevlendirildiğini söyledi.

Trafik polisine göre, Dhaula Kuan Raja Bahçesi ile Cariappa Marg, Maude Marg (Hapishane Yolu), Vande Matram Marg, Satguru Ram Singh Yolu ve Goswami Girdhari Lal Marg, Shaheed Bhagat Singh gibi bitişik yollar arasındaki Çevre Yolu üzerinde yoğun trafik vardı. Marg, Mayapuri Yolu, Cantonment Hastanesi Yolu.

Yolcular kaostan yetkilileri sorumlu tutarken, anlaşmazlık akşam geç saatlere kadar sürdü.

“Cariappa Marg ve Dhaula Kuan'dan Mayapuri'ye giden çevre yolu doluydu. Maharani Bagh'daki ofisimden Batı Delhi'deki evime gitmem genellikle bir saat on dakika sürüyor. Akşam 21.40 civarında, Dhaula Kuan çevre yolunda büyük bir trafik sıkışıklığı gördüm, bu yüzden Cariappa Marg'a bindim ve eve ulaşmam iki saatten fazla sürdü. 32 yaşındaki Shikha Saxena, “Trafik sıkışıklığı Maude Yolu kavşağında çalışmayan sinyal nedeniyle daha da arttı” dedi.

Başka bir işe gidip gelen Harjot Singh, konuyla ilgili bir gönderide Trafik çok yavaş akıyor, yaklaşık 3 ila 5 km/saat.”

Trafik polisi planını değiştirdi

Perşembe günkü yoğun tepki üzerine trafik polisi daha önce duyurulan kısıtlamalarda değişiklikler yaptı.

“Yeni kurallara göre, araçların yanlış şeritte gitmesine ve ardından Mayapuri üst geçidinden hemen önce ana şeride geri dönmesine izin verilecek. Rajouri Bahçesi'nden Dhaula Kuan'a gelen trafik sol şeritte kalacak ve üst geçit yerine ikincil taşıt yolunu kullanacak. Bu sözleşme saat 16.00 ile 22.00 arasında onarım işi tamamlanıncaya kadar geçerlidir. İkinci bir trafik polisi memuru, “Trafik günün geri kalanında normal olacak” dedi.

Ancak durum kısmen çözüldü ve etkilenen rotalarda huzursuzluk devam etti.

Uzmanlar planlama eksikliğine dikkat çekiyor

Dr. Kıdemli bilim adamı ve Merkezi Yol Araştırma Enstitüsü'nün (CRRI) trafik mühendisliği ve güvenlik departmanı başkanı S. Velmurugan, ajansa şunları söyledi: [PWD] Her ikisi de aynı koridorda olduğundan Naraina üst geçidinde onarım çalışmalarına başlamadan önce Punjabi Bagh üst geçidindeki çalışmaların tamamlanmasını bekleyebilirdi.

“Görünüşe göre üst geçitte onarım çalışmalarının başlatılmasıyla ilgili zamanlama sorunları var. Bu, Batı Delhi'yi şehrin diğer bölgelerine bağlayan kritik bir koridor ve aynı koridorda iki büyük aksaklığın yaşanması önlenebilirdi.”

Onarım çalışmasının zamanlamasının bir köprü uzmanına danışıldıktan sonra kontrol edilebileceğini söyledi. Velmurugan, “Köprü uzmanlarına danışıp danışmadıklarından emin değilim… Eğer durum derhal değiştirmeyi gerektirmiyorsa, muson hâlâ çok uzakta olduğundan onarım işi daha iyi zamanlanmış olabilirdi” dedi.